Fredagen den 10 februari hade Post- och telestyrelsen (PTS) kallat till sig referensgruppen till Bredbandsforums nystartsgrupp. SmåKom är med i gruppen och vi träffades för att diskutera regeringens nya bredbandsstrategi, som antogs den 18 december 2016.
Det är positivt att ambitionen höjts i den nya strategin från regeringen. Utmaningarna är dock de samma som tidigare ur SmåKoms synvinkel sett: den digitala klyftan mellan stad och land och finansieringen. Frågan om vem som ska täppa till den digitala klyftan besvaras inte, utöver en hänvisning till marknaden.
I Sammanfattningen kan ni läsa om huvuddragen i vår diskussion.
22-23 januari, Stockholm
6 mars, digitalt
3-4 juni, Stockholm
20-21 augusti, Gnosjö
2 oktober, digitalt
3-4 december, Stockholm
Vårmöte
22-24 april, Gullmarsstrand
Höstmöte
5-6 november, Bromma